5 Примеры заданий для контроля результатов изучения модуля
5.1 Образец итогового теста по модулю «Моя будущая профессия»
Методические рекомендации для написания итогового лексико-грамматического теста по модулю:
Для написания итогового лексико-грамматического теста по модулю необходимо:
Повторить теоретический грамматический материал по модулю из раздела «Научно-теоретическое содержание модуля»;
Повторить словарь-минимум лексических единиц и речевых моделей по теме «Моя будущая профессия» (тексты А, В);
Образец итогового лексико-грамматического теста к модулю
(A,B,C) Choose the correct word in each sentence.
The design … (maintenance, solution, development, engineer) must be a reasonable price, safe and reliable.
Specialists are trained to work at agricultural organizations and ... (enterprises, professions, areas, machines ) of different forms or property.
Today’s farming is highly … (developed, provided, divided, produced).
If the electric car were used instead of the conventional one, we should have no air … (pollution, application, fertility, development).
The whole science of engineering can be broadly … (performed, educated, divided, mechanized) into three main areas.
6. The history of mechanical … (tool making , engineering, industry, solution) goes back to the time when the man first tried to make machines.
7. There is a big difference between building a road and .. (designing, buying, using, harvesting) a computer system.
8. Office building and bridges are examples of … (electrical, civil, mechanical, computer) engineering.
9. The craftsmen who… (discovered, evolved, planted, employed) metals in the earth were the ancestors of mining and metallurgical engineers.
10. When a good solution is found, the next stop is to … (define, maintain, supply, communicate) the solution.
11. Today engineers must become more scientific and … (specialized, industrial, mechanical, expensive).
12. Branches of engineering may … ( solve, fertilize, require, improve) the special services of the specialists.
13. The engineer must also … (make up, find out, deal with, lead to) the economists to assure himself that he is producing what is wanted, and economically.
14. The profession of engineer is an … (occupation, application, science, education) like law or medicine that requires specialized advanced education.
15. An engineer who does not know about new (careers, materials, designs, areas) cannot successfully compete with one who does.
- Английский язык модуль моя будущая профессия
- Модуль «моя будущая профессия»
- 1 Комплексная цель модуля
- 3 Уровень (c): знать, характеризовать и анализировать
- 2 Научно-теоретическое содержание модуля
- 2.1 Словарь – минимум по теме «Моя будущая профессия» Active Vocabulary (Text a) nouns
- Adjectives
- Active Vocabulary (Text b1) nouns and noun phrases
- Adjectives
- Active Vocabulary (Text b2) nouns and noun phrases
- Adjectives
- Active Vocabulary (Text b3) nouns and noun phrases
- Adjectives
- Active Vocabulary (Text b4) nouns and noun phrases
- Adjectives and adverbs
- Active Vocabulary (Text b5) nouns and noun phrases
- Text b 1: «my future profession: a mechanical engineer» (изучающее чтение)
- Text b2: «my future profession: а farm machinery maintenance engineer» (изучающее чтение)
- Text b3: «my future profession: an engineer-manager» (изучающее чтение)
- Text b 4: «my future profession: a labor protection engineer» (изучающее чтение)
- Text b5 : «my future profession: an engineering technologist (изучающее чтение)
- 2.3 Грамматический минимум
- Grammar revision
- Subjunctive mood
- Образование и употребление сослагательного наклонения.
- 2.4 Задания для самоконтроля по грамматике
- 3 Учебно-методические материалы к практическим занятиям
- 3.1Text-based assignments (text a, ознакомительное чтение) language study
- Text study
- 3.2 Text-based assignments (text в 1) language study
- Text study
- Speaking
- 3.3 Text-based assignments (text в 2) language study
- Text study
- Speaking
- 3.4 Text-based assignments (text в 3) landuage study
- Text study
- Speaking
- 3.5 Text-based assignments (text в 4) language study
- Text study
- Speaking
- 3.6 Text-based assignments (text в 5) language study
- Text study
- Speaking
- 3.7 Grammar revision
- Сослагательное наклонение (Subjunctive Mood) в условных предложениях II и III типа.
- If he had known this rule, he wouldn’t have made so many mistakes.
- If you didn’t live so far away, we’d see you more often.
- Образование и употребление: сослагательное наклонение (Subjunctive Mood) после I wish…,if only…, as if…,as though.
- Model: It’s a pity but I don’t know how to repair this motor.
- If only I knew how to repair this motor.
- Mixed bag subjunctive mood
- 4 Задания по управляемой самостоятельной работе и рекомендации по их выполнению
- Примерное содержание заданий по усрс (репродуктивный уровень а)
- Engineering Courses
- Примерное содержание заданий по усрс (продуктивный уровень в)
- Примерное содержание заданий по усрс (творческий уровень с)
- Engineering in a social context
- 5 Примеры заданий для контроля результатов изучения модуля
- 5.2 Задания для рубежного контроля по модулю «Моя будущая профессия» Методические рекомендации для рубежного контроля по уровням сложности:
- Примерный перечень заданий репродуктивного уровня
- Примерный перечень заданий продуктивного уровня
- Примерный перечень заданий творческого уровня
- 6 Ответы к тестовым заданиям Ответы к итоговому тесту
- 7 Дополнительная литература
- 220023, Г. Минск, пр. Независимости, 99, к. 2.