logo search
М-6_Профессия_инженера_2012_Рыло_Т

Примерный перечень заданий творческого уровня

(С) Exercise 1. Translate the sentences into English.

  1. Инженер-механик, который не знаком с современными материалами, не может успешно конкурировать с тем инженером, который знает эту область.

  2. Инженеру приходится проектировать товары, машины и производственные системы.

  3. Если бы он не был таким опытным инженером, его бы не взяли на эту работу.

  4. Если бы не помощь инженера-механика, этот трактор не смог бы выйти в поле.

  5. Если бы только его познания в области животноводства были как у этого профессора!

(С) Exercise 2. Share your opinion on the following problems:

1. What do different types of engineering have in common?

2. Is there a big difference between building a road and designing a combine-harvester?

3. What engineering professions will be the most valuable in future?

4. What is the global goal of tomorrow’s engineer?

5. Are you personally quite knowledgeable to meet the needs of the nation?

  1. Exercise 3. Advertise your specialty to the university entrants. Speak of the advantages of being an engineer in a modern society. Characterize in detail all the functions of the engineer.