If only I knew how to repair this motor.
It’s a pity but I am not a first-year student of this university.
It’s a pity but he doesn’t know how to design a solution.
It’s a pity but he doesn’t have the professional skills of an engineer.
It’s a pity but he has never worked in the field of mechanical engineering.
It’s a pity but we failed to find a practical solution.
Exercise 7. Complete the following sentences.
1. He knows these machines as though….
2. He always makes wonderful speeches as if….
3. He looked tired as though….
4. He behaves as if….
5. You look as though….
(b)
(Somewhere you’d like to be now - on the beach, in New York)
I wish I….
(Something you’d like to have - a computer, a job, much money, etc.)
I wish I….
(Something you’d like to be able to do - speak a language, sing, fly, etc.)
I wish I….
(Something you’d like to be – beautiful, strong, rich, etc.)
I wish I ….
(C) Exercise 8. Translate the sentences into English. Use Subjunctive Mood.
Жаль, что я не могу пойти на эту лекцию.
Я бы хотел, чтобы вы все-таки прочли эту книгу.
Жаль, что вы не интересуетесь техникой.
Я сожалею, что не выбрал профессию инженера.
Жаль, что в детстве меня не учили никакому иностранному языку.
У меня такое чувство, будто он всю жизнь ремонтировал такую технику.
Ты смотришь, словно ничего не понимаешь.
Он рассуждал так, как будто уже много лет хорошо знаком с этим вопросом.
О, если бы я знал, как прийти к правильному решению!
Если бы я только изучил досконально весь теоретический материал этого вопроса!
- Английский язык модуль моя будущая профессия
- Модуль «моя будущая профессия»
- 1 Комплексная цель модуля
- 3 Уровень (c): знать, характеризовать и анализировать
- 2 Научно-теоретическое содержание модуля
- 2.1 Словарь – минимум по теме «Моя будущая профессия» Active Vocabulary (Text a) nouns
- Adjectives
- Active Vocabulary (Text b1) nouns and noun phrases
- Adjectives
- Active Vocabulary (Text b2) nouns and noun phrases
- Adjectives
- Active Vocabulary (Text b3) nouns and noun phrases
- Adjectives
- Active Vocabulary (Text b4) nouns and noun phrases
- Adjectives and adverbs
- Active Vocabulary (Text b5) nouns and noun phrases
- Text b 1: «my future profession: a mechanical engineer» (изучающее чтение)
- Text b2: «my future profession: а farm machinery maintenance engineer» (изучающее чтение)
- Text b3: «my future profession: an engineer-manager» (изучающее чтение)
- Text b 4: «my future profession: a labor protection engineer» (изучающее чтение)
- Text b5 : «my future profession: an engineering technologist (изучающее чтение)
- 2.3 Грамматический минимум
- Grammar revision
- Subjunctive mood
- Образование и употребление сослагательного наклонения.
- 2.4 Задания для самоконтроля по грамматике
- 3 Учебно-методические материалы к практическим занятиям
- 3.1Text-based assignments (text a, ознакомительное чтение) language study
- Text study
- 3.2 Text-based assignments (text в 1) language study
- Text study
- Speaking
- 3.3 Text-based assignments (text в 2) language study
- Text study
- Speaking
- 3.4 Text-based assignments (text в 3) landuage study
- Text study
- Speaking
- 3.5 Text-based assignments (text в 4) language study
- Text study
- Speaking
- 3.6 Text-based assignments (text в 5) language study
- Text study
- Speaking
- 3.7 Grammar revision
- Сослагательное наклонение (Subjunctive Mood) в условных предложениях II и III типа.
- If he had known this rule, he wouldn’t have made so many mistakes.
- If you didn’t live so far away, we’d see you more often.
- Образование и употребление: сослагательное наклонение (Subjunctive Mood) после I wish…,if only…, as if…,as though.
- Model: It’s a pity but I don’t know how to repair this motor.
- If only I knew how to repair this motor.
- Mixed bag subjunctive mood
- 4 Задания по управляемой самостоятельной работе и рекомендации по их выполнению
- Примерное содержание заданий по усрс (репродуктивный уровень а)
- Engineering Courses
- Примерное содержание заданий по усрс (продуктивный уровень в)
- Примерное содержание заданий по усрс (творческий уровень с)
- Engineering in a social context
- 5 Примеры заданий для контроля результатов изучения модуля
- 5.2 Задания для рубежного контроля по модулю «Моя будущая профессия» Методические рекомендации для рубежного контроля по уровням сложности:
- Примерный перечень заданий репродуктивного уровня
- Примерный перечень заданий продуктивного уровня
- Примерный перечень заданий творческого уровня
- 6 Ответы к тестовым заданиям Ответы к итоговому тесту
- 7 Дополнительная литература
- 220023, Г. Минск, пр. Независимости, 99, к. 2.