Active Vocabulary (Text b5) nouns and noun phrases
| достижение |
| прибор, аппарат, инструмент |
| применение |
| общество, сообщество |
| проектирование, конструирование, разработка |
| оценивание, расчет |
| установка |
| переработка |
| покупка, закупка |
| значимость, важность |
| штат, персонал |
| хранение |
| обеспечение |
*technical support | техническое обеспечение |
| подготовка |
VERBS
| вести, проводить |
| иметь дело с |
| придавать значение, подчеркивать, акцентировать |
| нанимать, брать на работу |
| оборудовать |
| сосредотачивать, обращать внимание |
| руководить, ориентировать |
| улучшать |
| усиливать, укреплять |
ADJECTIVES AND ADVERBS
| современный, передовой |
| близко, тесно, вплотную |
| компьютеризированный, компьютерный, с помощью ЭВМ |
| высоко квалифицированный |
| независимый |
| с внутренними каналами связи |
| ответственный |
2.2 Основные тексты
TEXT A: THE ENGINEERING PROFESSION
(ознакомительное чтение)
Engineering is one of the most ancient occupations in history. Without the skills of engineering our present day civilization never could have evolved. The first tool-makers who chipped arrows and spears from rock were the forerunners of modern mechanical engineers. The craftsmen who discovered metals in the earth and found the ways to use them were the ancestors of mining and metallurgical engineers. And the skilled technicians who erected buildings of the ancient world were the civil engineers of their time.
Almost everything we use in modern life is made by engineers. For example, if a manufacturer wants a faster car, a smaller personal stereo, or a better pen, he will ask a design engineer to find a practical solution.
Engineers use theory (ideas about engineering) to produce practical answers. The design solution must be a reasonable price, safe and reliable. A new idea that is expensive, dangerous, or doesn’t always work is not a good solution.
Generally, engineers solve problems in a methodical way. Engineers:
define a problem,
design a solution,
test the solution,
evaluate the solution.
If the solution isn’t right, the process is repeated. When a good solution is found, the next step is to:
communicate the solution.
Engineering is often defined as making practical application of theoretical sciences such as physics and mathematics. There are a lot of different types of engineering. The one thing they have in common is that they all use Maths and Science to improve industry and manufacturing. The whole science of engineering can be broadly divided into three main areas:
civil engineering (building, roads, etc.);
mechanical engineering (machines, including tool-making);
electrical engineering (electricity, lighting, etc.).
Clearly there is a big difference between building a road and designing a computer system. When you have decided which area you are interested in and thought realistically what sort of person you are, then you can decide what sort of engineer you want to be.
- Английский язык модуль моя будущая профессия
- Модуль «моя будущая профессия»
- 1 Комплексная цель модуля
- 3 Уровень (c): знать, характеризовать и анализировать
- 2 Научно-теоретическое содержание модуля
- 2.1 Словарь – минимум по теме «Моя будущая профессия» Active Vocabulary (Text a) nouns
- Adjectives
- Active Vocabulary (Text b1) nouns and noun phrases
- Adjectives
- Active Vocabulary (Text b2) nouns and noun phrases
- Adjectives
- Active Vocabulary (Text b3) nouns and noun phrases
- Adjectives
- Active Vocabulary (Text b4) nouns and noun phrases
- Adjectives and adverbs
- Active Vocabulary (Text b5) nouns and noun phrases
- Text b 1: «my future profession: a mechanical engineer» (изучающее чтение)
- Text b2: «my future profession: а farm machinery maintenance engineer» (изучающее чтение)
- Text b3: «my future profession: an engineer-manager» (изучающее чтение)
- Text b 4: «my future profession: a labor protection engineer» (изучающее чтение)
- Text b5 : «my future profession: an engineering technologist (изучающее чтение)
- 2.3 Грамматический минимум
- Grammar revision
- Subjunctive mood
- Образование и употребление сослагательного наклонения.
- 2.4 Задания для самоконтроля по грамматике
- 3 Учебно-методические материалы к практическим занятиям
- 3.1Text-based assignments (text a, ознакомительное чтение) language study
- Text study
- 3.2 Text-based assignments (text в 1) language study
- Text study
- Speaking
- 3.3 Text-based assignments (text в 2) language study
- Text study
- Speaking
- 3.4 Text-based assignments (text в 3) landuage study
- Text study
- Speaking
- 3.5 Text-based assignments (text в 4) language study
- Text study
- Speaking
- 3.6 Text-based assignments (text в 5) language study
- Text study
- Speaking
- 3.7 Grammar revision
- Сослагательное наклонение (Subjunctive Mood) в условных предложениях II и III типа.
- If he had known this rule, he wouldn’t have made so many mistakes.
- If you didn’t live so far away, we’d see you more often.
- Образование и употребление: сослагательное наклонение (Subjunctive Mood) после I wish…,if only…, as if…,as though.
- Model: It’s a pity but I don’t know how to repair this motor.
- If only I knew how to repair this motor.
- Mixed bag subjunctive mood
- 4 Задания по управляемой самостоятельной работе и рекомендации по их выполнению
- Примерное содержание заданий по усрс (репродуктивный уровень а)
- Engineering Courses
- Примерное содержание заданий по усрс (продуктивный уровень в)
- Примерное содержание заданий по усрс (творческий уровень с)
- Engineering in a social context
- 5 Примеры заданий для контроля результатов изучения модуля
- 5.2 Задания для рубежного контроля по модулю «Моя будущая профессия» Методические рекомендации для рубежного контроля по уровням сложности:
- Примерный перечень заданий репродуктивного уровня
- Примерный перечень заданий продуктивного уровня
- Примерный перечень заданий творческого уровня
- 6 Ответы к тестовым заданиям Ответы к итоговому тесту
- 7 Дополнительная литература
- 220023, Г. Минск, пр. Независимости, 99, к. 2.